برنامه یاد بعضی نفرات
 
اركستر سمفونيك تهران «فرياد هجران» سر داد
با اشعاري از «قيصر امين‌پور»
ارکستر سمفونیک تهران «فریاد هجران» سر داد
 موسیقی ما - اركستر سمفونيك تهران به رهبري «منوچهر صهبايي» شب گذشته در تالار وحدت براي امام خميني (ره) به اجراي برنامه پرداختند. در اين كنسرت كه با عنوان «فرياد هجران» به مناسبت بيستمين سالگرد ارتحال امام خميني (ره) در تالار وحدت برگزار شد، اركستر سمفونيك تهران به رهبري «منوچهر صهبايي» با همراهي گروه كر دفتر موسيقي ارشاد و خوانندگي «عبدالحسين مختاباد» به روي صحنه آمدند. با اشاره دست «صهبايي» ، اركستر بخش اول پوئم سمفوني روح‌الله را با عنوان «هبوط» بر اساس شعري از قيصر امين‌پور را كه بازگوكننده حضور امام خميني و اتفاق بزرگ 57 و وقايع ماقبل آن بود را اجرا كرد پس از آن اركستر موومان دوم را با نام «قيام» با تم اصلي «الله‌اكبر» نواخت اين موومان قيام مردم در انقلاب تاريخ ساز را به تصوير مي‌كشيد كه به گفته «بهزاد عبدي» آهنگساز اين اثر در اين قسمت تلاش بر كولاژ شعار‌هاي انقلابي نبوده بلكه تنها از آنها ياد شده است.
در ادامه اين قطعه اركستر با اجراي تمي از قطعه «از خون جوانان وطن لاله دميده» ياد شهداي انقلاب را زنده كرد و با اجراي بخش پاياني كه نوايي از قطعه «خميني اي امام بود» اركستر ورود امام به تهران را جشن گرفت.
با وقفه‌اي بسيار كوتاه سازهاي ويلنسل اركستر براي اجراي قطعه دفاع كه بازگو كننده دفاع مردم در جنگ تحميلي بود به صدا درآمدند و در ادامه كنترباس‌ها و كنترفاگوت‌ها با نواي خود حركت تانك‌هاي بعثيان را در حمله به ايران در اذهان زنده كردند و در نهايت با اجراي بخش پاياني اين قطعه نغمه «‌اي لشكر صاحب‌ زمان آماده باش» اجرا و به نوعي پيروزي جنگ با نت‌هاي «بهزاد عبدي» با زبان موسيقايي ترسيم شد.
قطعه پاياني سمفوني روح‌الله عنوان عروج را داشت كه اركستر سمفونيك تهران به خوانندگي «عبدالحسين مختاباد» اين بخش را كه بازگوكننده رحلت ملكوتي امام خميني (ره) بود را اجرا كردند.
بنابراين گزارش، با استراحتي كوتاه اركستر سمفونيك و عبدالحسين مختاباد براي اجراي بخش دوم كنسرت روي صحنه آمدند و قطعاتي چون «نقش خيال» به آهنگسازي علي رحيميان با شعري از حافظ، «فرياد بي‌قراري» با آهنگسازي مختاباد با تنظيم بهزاد عبدي با شعري از سعدي، «شبانگاهان» به آهنگسازي مختاباد با تنظيم عبدي و شعر ساعد باقري و «ساربان» به آهنگسازي حسن رياحي با شعري از سعدي را اجرا كردند.
به گزارش فارس، «فرياد هجران» شب گذشته با حضور «محمدعلي خبري» مدير كل دفتر موسيقي ارشاد، «علي‌اصغر سعادتي‌مطلق» مشاور هنري دفتر نشر و تنظيم آثار امام و دبير شوراي موسيقي دفتر اين دفتر ، «بابك رضايي» مديرعامل انجمن موسيقي و «مصطفي پورتراب» استاد دانشگاه در تالار وحدت برگزار شد.
اين كنسرت امشب و فردا شب نيز در همين تالار اجرا خواهد شد.
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 خرداد 1388 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

با سلام
من در خیلی از فروشگاهها سوال کردم این آلبوم را پیدا نکردم اگر لطف نمایید آدر مراکز پخش را اعلام نمایید سپاسگزار خواهم شد.
با تشکر
محمدی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر سمفونیک تهران «فریاد هجران» سر داد | موسیقی ما