برنامه یاد بعضی نفرات
 
صداي پاپ هم درآمد
گزارش فرهنگ‌آشتی از کنسرت‌های شب عید؛
صداي پاپ هم درآمد
موسیقی ما- سمیه قاضی زاده: شنبه محرم و صفر که ماه‌های حرام موسیقی در ایران محسوب می‌شوند تمام شده تا بار دیگر موسیقیدانان بعد از دو ماه تعطیلی روی سن بیایند و کنسرت‌ها یکی بعد از دیگری آغاز ‌شوند. در این میان موسیقیدانان پاپ بیش از دیگر هنرمندان موسیقی آماده روی سن رفتن هستند و تقریبا اغلب هنرمندان معروف این صحنه از شنبه همین هفته روی سن می‌آیند و اتفاقا به نظر می‌رسد تا لحظه‌ای که توپ سال تحویل بترکد هم قصد ترک صحنه را ندارند. طبق آمار و ارقامی که تا به حال از سوی برگزارکنندگان این کنسرت‌ها رسیده است، این برنامه‌ها از 12 اسفند با کنسرت رضا یزدانی آغاز و با کنسرت گروه موسیقی آریان در روزهای 24 و 25 همین ماه به اتمام می‌رسد. البته ممکن است همین روزها محمد اصفهانی که غایب این کنسرت‌های شب عیدی است از راه برسد و تصمیم بگیرد که در روزهای باقیمانده سال 87 وزارت کشور را به خود و طرفدارانش اختصاص داده و غبار این‌ همه غیبت را پاک کند.

آیا برگزاری کنسرت‌های شب عید از سر اجبار است یا برعکس اسفندماه تایم خوبی برای برگزاری کنسرت محسوب می‌شود؟ این سوالی است که به نظر می رسد جواب آن را نه ما می‌دانیم و نه شما و نه برگزارکنندگان کنسرت‌ها و نه از همه مهم‌تر موسیقیدانان.

علیرضا عصار بعد از اینکه بار دیگر تصمیم گرفته تا با فواد حجازی روی سن بیاید و همکاری‌شان از نو را با برگزاری کنسرت یونیسف اعلام کردند، حالا در روزهای مانده به عید تصمیم دارد تا دو شب با ارکستر بزرگ روی سن بیاید. اگرچه هم خودش و هم مدیر برنامه‌هایش- حبیب صبور- می‌دانند که تعداد روزهای این کنسرت- یعنی فقط 2 روز 22 و 23 اسفندماه- برای خواننده پرطرفداری چون عصار چقدر کم است و به همین دلیل احتمال تمدید روزهای این کنسرت از حالا در نظر گرفته شده است. هرچند این احتمال خیلی بعید به نظر می‌رسد چرا که از آن طرف گروه آریان در صف انتظار تالار وزارت کشور نشسته است تا بلافاصله فردای آن روز دو شب کنسرت برگزار کند. علیرضا عصار در مورد برگزاری کنسرت در روزهای پایانی سال می‌گوید: «چاره‌ای نبود. باید کنسرت را در این تاریخ برگزار می‌کردیم. شما خودتان بهتر از من می‌دانید که در مورد سالن وزارت کشور حق انتخابی وجود ندارد. پیش از آن هم که ماه‌های محرم و صفر بود، اگر می‌خواستم باز هم کنسرت ندهم نباید امسال هم کنسرت می‌گذاشتم. بی‌شک وقت‌های بهتری از این هم در تقویم برای برگزاری کنسرت وجود دارد اما ما تنها وقت‌هایی که داشتیم همین بود و شرایط به ما تحمیل شد. رضا یزدانی که بعد از کنسرت شش شبه یونیسف دیگر کنسرت برگزار نکرده است و بیشتر درگیر نقشی بوده که در فیلم شهری مهدی کرم‌پور ایفا کرده و از سوی دیگر تیتراژهای مختلفی که برای فیلم‌ها و سریال‌هایی مثل «محاکمه در خیابان»،«استقلال» و «هادی ساعی» را خوانده است حالا تصمیم گرفته که در روزهای پایانی سال هم بار دیگر روی سن بیاید و دو شب را در جمع هوادارانش بخواند. او در این برنامه هر شب دو سانس برنامه اجرا می‌کند تا دو شبه، بار یک کنسرت چهارشبه را به دوش کشیده باشد. یزدانی برگزاری کنسرت در این روزها را تنها به این دلیل می‌داند که تصمیم دارد در ابتدای سال آینده هم کنسرت‌هایی را برگزار کند. او می‌گوید: «در محرم و صفر که نمی‌شد کنسرت بدهیم، بنابراین در اولین فرصتی که می‌شد، تصمیم به برگزاری کنسرت گرفتم. از سویی دیگر در این تاریخ مطمئن بودم که سالن پر می‌شود و دغدغه فروش بلیت نداشتم. اما با این حال فکر می‌کنم که اگر کنسرت‌های اسفندماه دیرتر از بیستم باشند خیلی حالت خوشی ندارد. به همین دلیل ما سعی کردیم که برنامه‌مان را حتی تا قبل از پانزدهم برگزار کنیم تا مردم هم به کارهای شب عیدشان برسند. البته ما طرفدارهای خاص خودمان را مثل هر خواننده دیگری داریم».یزدانی در این کنسرت‌ها قطعات جدیدی راه برای مخاطبانش آماده کرده است و «رئیس»، «خلیج فارس»، «نگران» و«مرگ تدریجی یک رویا» را اجرا می‌کند تا مجموعا 14 قطعه از آلبوم‌های «هیس» و «پرنده» را روی سن برده باشد. اما فواد حجازی که بار دیگر همکاری‌اش را با علیرضا عصار آغاز کرده اشکالی در برگزاری کنسرت شب عید نمی‌بیند. حجازی می‌گوید: «اگر الان کنسرت نمی‌دادیم به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برخورد می‌کرد. تصورم بر این است که هر زمان که لازم باشد کنسرت برگزار کنیم، مردم می‌آیند و بلیت‌ها فروش می‌رود. حالا ممکن است از کنسرتی خوششان نیاید، بنابراین بلیت‌ها را هم نمی‌خرند اما من فکر می‌کنم که اگر کنسرت‌ها طرفدار داشته باشند، شب عید و غیر شب عید ندارد».

این طور که پیداست بزرگ‌ترین دغدغه هنرمندان موسیقی علی‌الخصوص موسیقیدانان پاپ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و بیم آن را دارند که اصلا نتوان در ماه‌های ابتدایی سال آینده کنسرتی را برگزار کرد. آخرین خبرها از گروه موسیقی آریان که در کنسرت یک شبه‌شان اعلام کرده بودند در اسفندماه کنسرتی را برگزار خواهند کرد می‌رسد که این گروه هم تصمیم دارد به وعده‌اش جامه عمل پوشانده و در روزهای 24 و 25 اسفند به صحنه بیاید. این گروه که به تازگی نینف امیرخاص یکی از اصلی‌ترین اعضایش را از دست داده، این روزها در تدارک برگزاری این کنسرت با تمرین‌هایی آزمایشی به همراه دو کیبوردیست جدید است تا در نهایت از میان آنها یکی را انتخاب کرده و به جای نینف روی صحنه بیاورد.

رجب‌پور تایم برگزاری این کنسرت را اصلا خوب نمی‌داند و می‌گوید: «شاید برای برگزاری کنسرتی در این روزها در شهرستان این زمان، زمان خوبی باشد اما برای تهرانی‌ها نه. ما ناچار از برگزاری کنسرت در این تاریخ‌ها هستیم چون وقتی فقط می‌توان در یک سالن کنسرت برگزار کرد کار دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم . این ما نیستیم که زمان کنسرت را مشخص می‌کنیم بلکه سالن کنسرت است که به ما زمان می‌دهد. بنابراین چیزی به نام حق انتخاب مطلقا وجود ندارد و این بزرگ‌ترین دردی است که ما تحمل می‌کنیم. در ایران با توجه به ماه‌های حرام، دهه‌های مختلف عزاداری، روزهای تعطیل تقویم و ایامی همچون نوروز، عملا تنها 7 ماه زمان برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی وجود دارد که از میان همین 7 ماه هم گاهی اوقات تعطیلاتی پیش می‌آید که بازار موسیقی کسادتر از آنچه هست، می‌شود.

به نظر می‌رسد که علی‌رغم اینکه اغلب موسیقیدانان پاپ این روزها در تدارک برگزاری کنسرت‌های شب عید هستند اما بیشتر از سر ناچاری بوده است تا علاقه خاص به برگزاری کنسرت در این روزها. احسان خواجه‌امیری که امسال سال نسبتا پرباری را به خصوص در عرصه انتشار آلبوم سپری کرد و دو آلبوم «سلام آخر» و «فصل تازه» را به بازار موسیقی ارائه داد هم از هنرمندانی است که تصمیم دارد در همین روزهای پایانی کنسرتی را برگزار کند. احتمال می رود که این کنسرت در روز 22 اسفندماه برگزار شود. رضا صادقی هم که این روزها به دلیل اضافه کردن 3 قطعه به آلبوم جدیدش «چقدر سخته» تصمیم گرفته تا آن را در سال 88 منتشر کند، برای برگزاری کنسرت شب عید برنامه دارد اما هنوز تاریخ دقیق آن را معلوم نکرده است. حمید عسگری هم که همین روزها آلبوم دومش را با نام «کما2» روانه بازار موسیقی می‌کند، اعلام کرده که قصد برگزاری کنسرت دارد اما تاریخ آن معلوم نیست.
منبع: 
فرهنگ آشتی
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1387 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

سلام من نمی دونم این نظر ویا خواهش و شاید پیشنهاد رو کجا ثبت کنم... من الان از یکی از دوستام شنیدم که گروه زدبازی با سایت بی بی سی مصاحبه کردن و گفتن که تهران بودن و دوباره تابستون به تهران میان برای دیدار خانواده شان و در حال حاضر مشغول پرورش خواننده ی جدیدی با لقب tj هستن این گروه نه تنها با اسم و لقب های خلاف و کار های خلاف و غیر قانونی بلکه با ترانه و آهنگسازی و حرف های بسیار رکیک و فش آبرو و فرهنگ و زبان فارسی رو زیر سوال بردن و این ترانه ها بسیار بد آموزی دارد بازهم دار حال پرورش خواننده های جوان تر هستن که بیشتر به کشور و جوانان ایرانی لطمعه بزنن و در حال ضبط آلبوم جدید و برگزاری کنسرت هستن من از شما و وزارت ارشاد اسلامی خواهش میکنم و التماس میکنم اگه صلاح دونستن هر چی زودتر جلوی این گروه مبتذل رو بگیرن که بیشتر از این جوانان ایرانی به کار ها ی خلاف مثل مواد و لقب های خلاف کشیده نشن و بیشتر از این فرهنگ و زبان زیبای فارسی ما پایین نیارن با صلوات بر روح معظم رهبر حضرت امام خمینی و با تشکر از شما دست بوستون هستم علی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

تو رو خدا اگر آقای خواجه امیری کنسرت دارن به ما زود تر تاریخ دقیقشو بگید تا ما هم زودتر خبردار شیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

salam.khaste nabashi.enshaalah hamishe khosh khabar bashin:) ye lotfi konino tarikhe daghigho nahveye tozie bilite conserte ehsano begin k ma ja namoonim.mercccccccccccc

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

سلام کنسرت احسان خواجه امیری قطعی شد؟ در 22 اسفند که کنسرت عصار ه!!! سالن جا نداره؟؟؟ تورو قران احتمال و زمان کنسرت رو بگید؟؟ احتمالش هست؟؟ کی؟؟ تو رو خدا جواب منو بدید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

خدایی هیچ کنسرتی مثل کنسرت های رضا صادقی نمی شه.من فقط واسه این که عکس سلطان و زدید اومدم تو.فکر کردم تاریخی واسه کنسرتش مشخص کرده.حیف..

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

واقعا هيچ كنسرتي كنسرت رضاصادقي نميشه اي كاش به جاي تاريخ كنسرت تاريخ ورود البوم چقدر سخته اعلام مي شد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

آلبوم جدیده رضا صادقی فروردین 88 میاد....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

واي البوم احسان خواجه اميري فوق العاده بود منتظر كنسرت هايش هستيم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

سلام من نمیدونم این نظر من کجا بگم؟ از شما میخواستم خواهش کنم که به وزارت ارشاد یگید هر چه زودتر یه کاری بکنه این گروه شرم آور زدبازی رو حتما میشناسید؟!! الان با سایت bbc مصاحبه کردن و گفتن به ایران امدن و تابستون هم دوباره میان که خانواده اشان رو ببینن در حال حاضر در خارج خواننده ی جدیدی به نام tj پرورش میدن!!!!! این گروه زدبازی نه تنها با اسم های خلاف و کارهای خلاف با ترانه و آهنگ های غیر اسلامی و فش و حرف های رکیک فرهنگ و زبان فارسی رو زیر سوال بردن و طوری که از گوش دادن اونها آدم خجالت میکشه.... از شما خواهش میکنم هر چه زودتر به وزارت ارشاد بگید اگه صلاح دونستن جلو این گروه رو بگیرن و تابیشتر از این زبان و فرهنگ ما رو در دنیا پایین نبرن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

شما نوشتین که 24 و 25 اسفند کنسرت گروه آریانه . اما امروز در سایت www.assarconcert.com اعلام شده که 24 اسفند روز تمدید کنسرت عصاره ! اطلاعاتتون اصلا موثق نیست !موسیقی ما: کاربر گرامی، اخبار ضد و نقیض که بسیار است، ما هم بر اساس اخباری که به مان می رسد و با توجه به خبر سایت های دیگر، درج خبر می کنیم. مثلا می دانید که قرار بود تا پیش از عید آلبوم تاره بنیامین به بازار بیاید اما همچنان هیچ چیز قطعی نیست. محض اصلاع شما آن روز 24 ام کنسرت حمید عسگری نیز هست! اما کنسرت آریان از سوی شخص آقای رجب پور، کنسل اعلام شده است.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

سلام
کنسرت احسان خواجه امیری چی شد؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

ممنونم از توضیحتون . اما همین که کنسرت گروه آریان لغو شده هم در سایتتون اعلام کنید تا خیلی ها مثل من که مطلع نیستند ، مطلع شوند . ممنونم از پیگیری و پاسخگویی هاتون .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

سیسیی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:34

چرا محسن یگانه کنسرت نمیذاره و داره ناز میکنه؟

یکشنبه 9 فروردین 1394 - 20:38

اون اقایی که اون بالا در مورد زدبازی صحبت کرد خواست یه چیزی بگم بهش
شمایی که میای بد میگی از اینا اگه همین گروه نبودن شما الان باید با بچه هاتون اهنگ های اون خواننده های لس انجلسی رو گوش میدادین همینا بودن موسیقی ایران رو نجات دادن اره هرسالم میان طهران هیچکی هیچ کاری باهاشون نداره شما هم خیلی نگران فرهنگ و ادبتون هستین بفرمایین به موسیقی دلخواه خودتون رو گوش کنین همین و بس

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود صداي پاپ هم درآمد | موسیقی ما