برنامه یاد بعضی نفرات
 
موسیقی اصیل ما زمزمه زندگی است
گزارشی از رونمایی سمفونی انقلاب توسط رییس جمهور
موسیقی اصیل ما زمزمه زندگی است
موسیقی ما- رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «موسيقي اصيل، زمزمه‌ زندگي و بالندگي و يار انسان در مسير تعالي است»گفت: موسيقي اصيل ما در حال شكفتن و شكوفايي است.

دكتر محمود احمدي‌نژاد در مراسم رونمايي از سمفوني انقلاب اسلامي و اجراي آن با آهنگسازي و رهبري مجيد انتظامي از دست‌اندركاران اين سمفوني تشكر و قدرداني كرد و هم‌چنين ميلاد حضرت امام موسي كاظم(ع) و ايام دهه فجر را تبريك گفت.

وي با ابراز اميدواري نسبت به اين‌كه « اين اقدام كاري ماندگار در انقلاب اسلامي ما خواهد بود» اظهار كرد: در جريان هستم كه چندين ماه براي اجراي اين سمفوني تلاش و كوشش شده است تا چنين اثر ارزشمندي خلق شود.

وي با اشاره به تعابير و تفاسير زيادي كه در مورد انقلاب شده است،در عين حال در بيان تعبير ديگري خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي ايران بازيابي انسان، بيدار و زنده شدن انسان معاصر است و با وقوع انقلاب اسلامي ايران صدها يا هزاران سال سرگرداني و گيج خوردن انسان در پيچ و خم تاريخ و زير چرخ‌هاي قدرتمندان و سلطه‌طلبان به پايان رسيد و يك بار ديگر انسان خود را باور و پيدا كرد. اين انسان، انساني شكست‌ناپذير است و در مسير كمال با سرعت نور حركت مي‌كند.

رييس‌جمهور ادامه داد: از آقاي انتظامي استاد عزيزمان و همكاران خوب‌شان از جمله جناب آقاي سالار عقيلي و نيما مسيحا ـ كه شاهد اجراي خوب‌شان بوديم ـ و از همه اعضاي گروه كه داستان انقلاب ما را و داستان بيداري انسان، توانايي انسان، اميد انسان و داستان تلاش انسان براي ساختن جهان و برپايي جامعه سعادتمند را به زيبايي و با هنر موسيقي به تصوير كشيدند، صميمانه تشكر مي‌كنم و به آن‌ها تبريك مي‌گويم. به نظرم موسيقي اصيل زمزمه زندگي و بالندگي و يار انسان در مسير تعالي است و موسيقي اصيل ما در حال شكفتن و شكوفايي است.

وي هم‌چنين گفت: به آقاي مجيد انتظامي و پدر بزرگوارشان عزت‌الله انتظامي كه شاهد اجراي اين اثر زيبا و ديدني بودند نيز تبريك مي‌گويم؛ بالاخره پدر هنرمند بايد پسر هنرمند نيز داشته باشد.

وي با يادآوري اين‌كه « براي من گفته شد كه بيش از يك سال براي تنظيم اين سمفوني و چهار ماه براي هماهنگي گروه و اجراي اين سمفوني تلاش و كوشش شده است» گفت: از آقاي صفار هرندي، معاونت ايشان و تمام كساني كه به عشق تعالي انسان و ارزش‌هاي انساني حركت و تلاش مي‌كنند نيز تشكر مي‌كنم. ما منتظر كارهاي والاتر و بالاتر از آقاي انتظامي و پيروزي والاتر براي ملت خود هستيم.

در اين مراسم هم‌چنين صفار هرندي وزير ارشاد با تبريك فرا رسيدن ميلاد امام موسي كاظم(ع) گفت: اميدوارم اين اقدام فرهنگي و هنري مورد قبول تمام دوستداران هنر پاك و والا قرار بگيرد.

وي با بيان اين‌كه « انقلاب اسلامي دستاوردهاي بسيار زيادي را به همراه داشته است» ادامه داد: يكي از مهم‌ترين دستاوردها اين بود كه نگاه ما را به جهان تغيير داد و اكنون ما با نگاه ديگري به جهان مي‌نگريم.

وي با اشاره به اين‌كه « ما تاكنون شاهد اجراي‌هاي بسيار خوبي از آقاي انتظامي بوده‌ايم» گفت: براي اجراي اين سمفوني تلاش زيادي صورت گرفته و يك كار ارزشمند است.

همچنين در اين مراسم زارع رييس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي نيز سخنراني كرد.

در مراسم رونمايي سمفوني انقلاب اسلامي علاوه بر رييس‌جمهور، تعداد ديگر از اعضاي دولت از جمله وزراي دفاع، بازرگاني، فرهنگ و ارشاد اسلامي، هم‌چنين شيخ‌الاسلام رييس دفتر رييس‌جمهور و تعدادي از مشاوران رييس‌جمهور، مسوولان وزارت ارشاد، تعدادي از نمايندگان مجلس، چمران رييس شوراي شهر و تعدادي از هنرمندان كشورمان از جمله عزت‌الله انتظامي پدر مجيد انتظامي حضور داشتند.

سمفوني انقلاب اسلامي به آهنگسازي و رهبري مجيد انتظامي و با همكاري اركستر سمفونيك تهران و گروه كر دفتر موسيقي به رهبري رازنيك اوحانيان و با صداي سالار عقيلي و نيما مسيحا به مناسبت سي‌امين سال پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي اجرا شد. هم‌چنين از شانزدهم الي نوزدهم بهمن ماه در تالار وحدت برگزار مي‌شود.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1387 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی اصیل ما زمزمه زندگی است | موسیقی ما