برنامه یاد بعضی نفرات
 
شجريان و  كامكارها در جشن خانه موسيقي‌
در نهمين جشن خانه موسيقي؛
شجريان و كامكارها در جشن خانه موسيقي‌

موسيقي ما: داريوش پيرنياكان در نشست مطبوعاتي از اجراي «شجريان»،«كامكارها» و «اركستر ملي» در جشن نهم خانه موسيقي خبر داد.
 در نشست مطبوعاتي كه صبح امروز در خانه موسيقي برگزار شد،داريوش پيرنياكان دبير نهمين جشن خانه موسيقي گفت: اين جشن به مناسبت روز جهاني موسيقي و نهمين سالگرد تاسيس خانه موسيقي با همكاري دفتر موسيقي ارشاد،معاونت هنري ارشاد و بنياد رودكي از 25 تا 29 با اجراي سه گروه از بزرگان موسيقي برگزار و در 30 مهر با معرفي برگزيدگان موسيقي به كار خود پايان مي‌دهد.
وي با اشاره به برنامه‌هاي اين جشن افزود:جشن نهم خانه موسيقي از 25 مهر با اجراي اركستر ملي ايران به رهبري فرهاد فخرالديني و خوانندگي سالار عقيلي در تالار بزرگ كشور آغاز مي‌شود و به ترتيب با اجراي دوباره اين اركستر در 26 مهر ،كنسرت كامكارها در 27 مهر و كنسرت محمدرضا شجريان به همراه گروه شهناز 28 و 29 مهر ادامه مي‌يابد.
اين نوازنده تار با بيان اينكه در بخش انتخاب بهترين آثار تا كنون 44 اثر به دبيرخانه جشن خانه موسيقي رسيده،اظهار داشت: در بخش گروه‌نوازي 9 آلبوم شامل موسيقي ايراني براي كودكان،بازسازي آثار قدما،اركستر ايراني به همراه سازهاي غربي و آلبوم گروه نوازي آثار جديد،در بخش تكنوازي 16 آلبوم و در بخش موسيقي الكترونيك و فيلم 11 آلبوم به دست ما رسيده كه هر كدام از اين نوارها در اختيار هيأت داوران قرار خواهد گرفت كه با بررسي‌هاي لازم برگزيدگان در زمينه‌هاي آهنگسازي،خواننده،نوازنده و بهترين آلبوم انتخاب خواهند شد.
وي تصريح كرد:ما طرحي را عنوان كرديم كه در هر سال با بررسي آثار سال گذشته موسيقي‌هاي برتر در بخش كلاسيك، ايراني بهترين آلبوم، طراحي جلد، تدوين، صدابرداري، تنظيم و خوانندگي انتخاب و به بهترين‌ها تنديس خانه موسيقي اهدا شود اما امسال با توجه به كمبود وقت تنها در چهار عنوان آهنگسازي، نوازندگي، خوانندگي و بهترين آلبوم برگزيدگان را انتخاب مي‌كنيم.
پيرنياكان با اشاره به هيأت داوران جشن نهم خانه موسيقي گفت: ما به نود نفر از هنرمندان خانه موسيقي نامه‌اي ارسال كرديم كه با انتخاب از بين آنها هيات داوران را برگزيديم البته داوران جشن خانه هر ساله نيز از بين اين 90 نفر تعيين خواهند شد.
وي با اشاره به اسامي داروان اين دوره افزود: همايون خرم، مسعود شعاري، مجيد كياني، ارفع اطرايي با عطا جنگوك داوران بخش موسيقي ايراني و حسن رياحي، ضرابي و يك داور سوم نيز داوران بخش كلاسيك هستند.
سخنگوي خانه موسيقي در خصوص برگزاري بزرگداشت‌ها در اين دوره گفت: برنامه‌ريزي هر ساله ما به اين صورت است كه در هر دوره از نفر از بزرگان موسيقي به خاطر يك عمر تلاش در زمينه موسيقي با اهدا تنديس خانه موسيقي تقدير مي‌كنيم امسال هم از يك استاد موسيقي كلاسيك و يك استاد موسيقي ايراني با انتخاب هيئت مديره خانه موسيقي تقدير خواهيم كرد.
وي در خصوص صدور مجوز براي برگزاري اين دوره از جشن خانه موسيقي بيان داشت: ما ديشب نامه وزارت كشور را دريافت و آن را به ارشاد فرستاديم .امروز هم با جلسه‌اي كه با ايماني معاونت هنري ارشاد داريم مجوز را دريافت خواهيم كرد چرا كه شفاها مجوزمان را گرفته‌ايم.
پيرنياكان با اشاره با بيان اينكه قصدا داريم جشن خانه موسيقي را تبديل به يك جشنواره بين‌المللي موسيقي كنيم، اظهار داشت: امسال اعضا و هنرمندان موسيقي نشان دادند كه خانه موسيقي چقدر برايشان اهميت دارد بطوري كه براي نگه‌داشتن آن همه گونه همكاري را انجام مي‌دهيم. بر اين اساس ما قصد داريم در بلند مدت اين جشن را به جشنواره بين‌المللي موسيقي تبديل كنيم.
وي ادامه داد:به عقيده من تبديل اين جشن به جشنواره بين‌المللي موسيقي به لحاظ بالا بردن كيفيت و حضور هنرمندان موسيقي كشورهاي ديگر بسيار مهم است براين اساس ما قدم‌هايمان را از هم‌اكنون برمي‌داريم كه در بلند مدت به اين هدف يعني تبديل جشن خانه موسيقي به جشنواره موسيقي بين‌المللي برسيم.
دبير نهمين جشن خانه موسيقي با اشاره به اينكه با برگزاري جشن نهم خانه موسيقي، ملك اين نهاد صنفي را خريداري خواهيم كرد، بيان داشت: ما 300 ميليون تومان براي خريد خانه موسيقي بدهكار هستيم كه آقاي قاليباف قول دادند نصف آن را از ما نگيرند. نصف ديگر اين مبلغ يعني 150 ميليون تومان را نيز از طريق كنسرت‌هاي جشن‌ خانه موسيقي تأمين خواهيم كرد. البته در طول سالهاي گذشته هنرمندان بسياري بعد از برگزاري كنسرت‌هايشان مبلغي را براي تامين بودجه اين مسأله در اختيار خانه موسيقي قرار داده‌اند.
وي بيان داشت: اميدواريم بعد از اختتاميه جشن خانه موسيقي، جشن خريد ملك خانه را با در دست داشتن سند اين ملك برگزار كنيم.
پيرنياكان در خصوص ساخت تنديس خانه موسيقي گفت: اين تنديس را كه نمادي از موسيقي است به طاهر شيخ‌الحكمايي براي ساخت سفارش داده‌ايم كه امروز با تاييد طرح نهايي اين تنديس بصورت برنز ساخته مي‌شود كه براي هميشه بع عنوان تنديس جشن خانه موسيقي اهدا خواهد شد.
اين نوازنده تار در خصوص قيمت بليت هاي كنسرت هاي جشن خانه موسيقي افزود:قيمت بليت‌ها از 5 هزار تومان تا 35 هزار تومان خواهد بود و فروش آنها از 18 مهر در سايت خانه موسيقي، سايت پارس كنسرت و مركز موسيقي ققنوس آغاز خواهد شد.
وي ادامه داد: امسال براي اختتاميه اين جشن برخلاف سال گذشته بليت فروشي نخواهيم داشت و برنامه بسيار منظم برگزار خواهد شد به طوريكه در ابتدا بيانيه دبير جشن ارائه و سپس تنديس‌هاي خانه موسيقي اهدا خواهد شد.اجراي حركات آئيني از تربت جام و اجراي يك گروه موسيقي از ديگر برنامه‌هاي اختتاميه نهمين جشن خانه موسيقي خواهد بود.
پيرنياكان در خاتمه خاطرنشان كرد: نهمين جشن خانه موسيقي از 25 تا 29 مهر از ساعت 20 در تالار بزرگ كشور و مراسم اختتاميه 30 مهر در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مهر 1387 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شجريان و كامكارها در جشن خانه موسيقي‌ | موسیقی ما