برنامه یاد بعضی نفرات
 
جمعه 9 خرداد 1399 - 02:14

ای کاش نویسنده واقعیات را فدای علاقه ی شخصی اش به فرد ، نمی کرد ...
این که همه چیز را با هم قاطی کنید تا آشی تهیه شود در سرپوش گذاشتن روی مشکلات ِِ فنی یک اجرا ، چندان جالب نیست .

کنسرت خیابانی رایگان که همایون شجریان و خیلی دیگر از هنرمندان در زمانهای مختلف نام بردند ، کنسرتی بود که هیچ منفعت مادی برای هنرمند نداشته باشد و اسپانسری هزینه ای به هنرمند پرداخت نکند ... یعنی فی المثل یک نهاد مثل شهرداری مکانی را اختصاص دهد و کلیه ی امکانات از قبیل سیستم صوت و نور و ... و امنیت و ... را فراهم کند و هنرمند و نوازندگان هم بدون چشمداشت مادی ،کار را اجرا کنند .

الان در مورد کنسرت اخیر همایون شجریان و سایر کنسرتهای آنلاین اخیر ، سالن میلاد توسط شهرداری و تالاروحدت توسط بنیاد رودکی به رایگان در اختیار گروهها بوده ، اسپانسرهایی هم از قبیل اپلیکیشن سکه ، هاکوپیان ، دیجیکالا ، ایرانسل و ... هم هزینه هایی پرداخت کردند و قطعا پولهای هنگفتی به حساب هنرمندان ریختند تا این عزیزان حاضر شوند روی سن حاضر شوند ...
پس فی نفسه ، هیچ هنرمندی رایگان و بی مزد و منت روی استیج نیامد و اگر مخاطب اجراها را رایگان دید به لطف اسپانسرها بود .

مورد آخر در مورد تعداد مخاطبین بود ...
شرکت ایرانسل تعداد مخاطبین کنسرت همایون شجریان را 710 هزار نفر اعلام کرده و ادعای پر بیننده ترین اجرا را هم به آن سنجاق زده ... این در حالیست که در مورد سایر کنسرتهای آنلاین امسال رقمهایی تا 4 میلیون بیننده هم اعلام شد !!

حالا جدا از این آمارسازیها ، فقط یک نکته ظریف را در نظر بگیریم و آن اینکه 710 هزار نفر ضربدر 10 هزار تومانی که سایت لنز گرفت می شود 7 میلیارد و یکصد هزار تومان در آمد برای اسپانسر و قطعا قرارداد اولیه با هنرمندان درصد بالایی از همین در آمد بوده ! پس بی زحمت منت رایگان بودن بر سر مردم نگذارند !!
و دیگر اینکه این تعداد بیننده و این حجم درآمد برای ایرانسل و هنگ کردن سایت و اعصاب خوردی برای بیننده فقط در مورد کنسرت همایون شجریان بود و هیچکدام از کنسرتهای آنلاین قبلی که میلیونی بیننده داشتند و رایگان بودند و در سایتهای دیگر پخش شدند ، اینگونه هنگی نداشتند و روی اعصاب ملت راه نرفتند !

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما