برنامه یاد بعضی نفرات
 
چهارشنبه 9 دی 1394 - 10:36

اينكه هر كسي كه نااهل نباشد، بتواند حرف خودش را بزند اولين نياز فضاي نقد است. آقاي قلي‌پور! درست است كه شما زحمت كشيده‌ايد و زبان انگليسي ياد گرفته‌ايد و دريدا و... خوانده‌ايد اما خب ديگراني هم زحمت كشيده‌اند و قبل از هر كار ديگري تلاش كرده‌اند زبان فارسي بخوانند و ياد بگيرند و بلدش شوند و... . و چه‌بسا دريدا را هم ـ از منظر دانستن و نه تقليد و تعبد ـ خوانده باشند. دوست جوان! اين راهي كه شما پيشنهاد مي‌دهيد را شعر ما در دهه70 رفت و با كله به ديوار خورد. منكر تبادل فرهنگي ـ انديشگي نمي‌توان بود اما نمي‌شود سابقه را هم ناديده گرفت. ضمنا وقتي ما ديگران را به الله‌بختكيسم متهم مي‌كنيم بايد در نوشتار خودمان حداقل‌اثري از روش و رفرنس و استدلال و... باشد. خود شما هم داريد الله‌بختكي پيش مي‌رويد؛ فقط ابزار پيشنهادي‌تان فرق مي‌كند. به نظر من مباحثتان را جزئي كنيد تا ببينيم چيزي از آن درمي‌آيد يا نه! البته شما فرد زيركي هستيد! ديده‌ايد اين حرف‌هاي خارجكي در وانفساي فضاي ترانه تازه، است و جواب مي‌دهد؛ جماعت مُدپرست هم مي‌گويند ايشان خيلي باسواد است و حرف روز مي‌زند؛ نه!
ضمنا بدون اصرار به جانبداري از آقاي دكتر اميني و تاكيد بر درستي ديدگاه ايشان، بايد يادآور شوم كه اهالي فرهنگ مي‌دانند لحن ايشان ـ خصوصا در نوشته‌هاي عمومي ـ هميشه بهره‌اي از شوخي با خود دارد؛ چون واقعا وضعيت خيلي از اين چيزهاي جدي‌اي كه ما درباره‌اش حرف مي‌زنيم خنده‌دار است.
نكته‌ي ديگر اينكه معلوم است خود شما هم پيشاپيش موضع داشته‌ايد؛ دليلش را نمي‌دانم. بنده‌ي خدا رضا يزداني كه من هم اصلا نمي‌پسندمش گفته «يكي از ماندگارترين ترانه‌هاي من» نگفته «... ترانه‌هاي فارسي» يا... كه! اگر به زبان فارسي احاطه داشته باشيم به اين ظرايف دقت مي‌كنيم... و پيروز باشيد.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما